ORKESZTIKA Mozdulatszínház

 

 

2002.
PALACKPOSTA / MESSAGE IN A BOTTLE

 

Koncepció, rendezés: Tatai Mária
Táncosok: Gálik Éva, Kántor Kata, Stubnya Béla
Koreográfia: Tatai Mária és a táncosok
Jelmez: Barna Zsuzsanna.
Operatőr: Kővári Miklós, Tatai Viktor
Vágó: Soós Miklós – LABEL Studio
Az előadás helyszínei: MU Színház, Nemzeti Táncszínház, Panboro Színház, Gödör Klub


A táncelőadást Isadora Duncan (1878 – 1927) élete és művészete ihlette. A darabban két táncosnő formálja meg Isadora alakját. Egyikük korabeli stílusban mintegy a táncosnő vágyait, ideáit táncolja el, másikuk kortárs hangnemben ábrázolja, hogy ma hogyan is állunk Isadora eszményeivel. A két táncosnő egyetlen személy két énjének is tekinthető, de akár léleknek és testnek is láthatjuk őket: az emberben rejlő kettősséget bontják ki több tételben. A női karakterek mellett a férfi társ is fontos szerepet tölt be, ahogyan az Isadora életében is történt.

 

1. Vágy az igazi művészetre. Útkeresés bátyjával, Raymonddal.
2. Választás: Párkapcsolatban élni vagy a művészet papnőjeként…
3. Választás: Megállapodás és anyagi biztonság Paris Singerrel, amely azonban aranykalitkának bizonyul.
4. A halál érintés: gyermekei halála és az első világháború eseményei.
5. Kiútkeresés és remény: 1921-ben Moszkvába, a szovjet kommunizmusba hívták táncolni és tanítani. Itt a költő Szergej Jeszenyin felesége lett.
6. Álom
7. Az utolsó tánc: Minden csalódás után is kész volt az újrakezdésre. 1927-ben Nizzában remélt új szerelmet és új életet. Itt érte a halál: hosszú, lebegő sálja egy sportkocsi kerekére tekeredett és megfojtotta.

      

Támogatók: Fővárosi Önkormányzat Színházi Alapja, Nemzeti Kulturális Alapprogram, Művészeti és Szabadművelődési Alapítvány, Aranytíz Ifjúsági Centrum, MU Színház, Műhely Alapítvány, XII. kerületi Művelődési Központ, Trafó Kortárs Művészetek Háza, Marton 2 Kft., IMPEX Hungária Kft., Bodóczky István.

fotó: Underground Magazin

 

további képek

 

 

megtekintés a YouTube-on

vissza a színházhoz